A Ustaw małą czcionkęA+ Ustaw średnią czcionkęA++ Ustaw dużą czcionkę Zmień kontrast
wybierz język: EN
Przejdź do wyszukiwarki

Uniwersytet Wrocławski

Instytut Filozofii

Znajdujesz się w: Strona główna > Ogłoszenia > Komunikat organizacyjny dla stacjonarnych studentów I roku filozofii II stopnia



2_Uniwersytet-Wroclawski_logotyp_Pl


Szanowni Państwo,

w imieniu dyrekcji i wszystkich pracowników Instytutu Filozofii pragnę Państwa serdecznie powitać i pogratulować dostania się na studia filozoficzne II stopnia (magisterskie). Zanim rozpocznie się rok akademicki i spotkamy się na zajęciach w Instytucie lub w trakcie zajęć online, mam Państwu do przekazania kilka ważnych informacji.

Po pierwsze, znakomita większość wykładów online będzie przeprowadzana za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. Jest ona jednym z elementów MS Office 365, do którego zyskujecie Państwo dostęp jako studenci naszej uczelni. Jeśli dysponujecie Państwo już adresem poczty elektronicznej w domenie uwr.edu.pl, zalecam zalogować się do Office365 i zainstalować sobie MS Teams. Dla chętnych nasi informatycy wydziałowi obiecali szkolenie z obsługi Teams – proszę wypatrywać informacji na ten temat na stronach Instytutu i Wydziału.

Następnie, jeśli będziecie Państwo odwiedzać Instytut lub Wydział, należy pamiętać, że w  czasie przebywania w budynkach kampusu Wydziału Nauk Społecznych, w tym w Instytucie Filozofii, należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa sanitarnego:

  1. Po budynku poruszać się należy w maseczce zasłaniającej zarówno usta, jak i nos.
  2. Przy wejściu do budynku znajduje się automatyczny termometr, służący do mierzenia temperatury. Należy do niego zbliżyć czoło. Jeśliby wskazał podwyższoną temperaturę, zaleca się nie wchodzić do budynku.
  3. Jeśli zaobserwujecie Państwo u siebie objawy wskazujące na możliwość zakażenia COVID-19, należy powstrzymać się przed udziałem w zajęciach i natychmiast powiadomić dyrekcję IF (telefonicznie lub mailowo, kontaktując się z sekretariatem IF lub bezpośrednio z zastępcą dyrektora ds. dydaktycznych i studenckich). Wszystkie telefony i adresy mailowe znajdziecie Państwo na stronach Instytutu.
  4. Zarówno przy wejściu do budynku, jak i w innych miejscach w Instytucie Filozofii, znajdują się dozowniki płynu dezynfekcyjnego. Zaleca się dezynfekcję rąk.
  5. Zajęcia zostały zaplanowane tak, by nie musieli Państwo przemieszczać się po budynku w celu odszukania odpowiednich sal. Każda grupa będzie odbywać zajęcia w ciągu dnia przebywając w jednej sali. W trakcie zajęć można zdejmować maseczki – należy jednak pamiętać o ich zakładaniu przy wychodzeniu na przerwy, do toalety itp.

Osoby, które wybrały specjalność „studia nad religiami i dialogiem międzykulturowym” w poniedziałek, 5.10.2020 r., zaś studiujący na profilu ogólnym we wtorek, 6.10.2020 r., winni spodziewać się spotkania z dyrekcją Instytutu Filozofii na którychś z dopołudniowych zajęć. Spotkanie ma na celu osobiste przywitanie Państwa, przekazanie kilku informacji, odpowiedzi na Państwa pytania, a także dopełnienie obowiązku dokonania przez Państwa kilku ważnych wyborów:

  1. Wybory starosty roku: pełni on ważną funkcję tej osoby w komunikacji między wykładowcami czy dyrekcją a Państwem.
  2. Będziecie Państwo również proszeni o wybranie przedmiotów fakultatywnych na przyszły semestr. Oferta tematów do wyboru znajduje się w załączonym pliku. Każdy z tematów ma krótki opis treści programowych (znajdziecie go Państwo w odpowiednim pliku), który pozwoli Państwu ocenić, co kryje się za wskazaną propozycją. Bardzo proszę o zastanowienie się nad Państwa preferencjami i uszeregowanie wskazanych tematów na pierwszym miejscu umieszczając ten, którym jesteście Państwo najbardziej zainteresowani, a na ostatnim ten, który interesuje Państwa najmniej. Dalsze szczegóły przedstawimy Państwu w trakcie spotkania.


Pozdrawiam serdecznie,

dr hab. Paweł Korobczak

Z-ca Dyrektora ds. dydaktycznych


Lista zajęć do wyboru dla I roku stacjonarnych studiów II stopnia na kierunku filozofia:

program podstawowy (DOCX / 13.72 kb)

specjalność SRDM (DOCX / 13.66 kb)


Treści programowe (DOC / 338.94 kb)