W ramach współorganizowanej w dniu 23 października 2017 roku przez Uniwersytet Wrocławski (Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych) i Okręgową Komisję Egzaminacyjną we Wrocławiu konferencji Matura z przedmiotów społecznych i humanistycznych - diagnoza 2017 roku, w godzinach 13.00-15.30, w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego odbyły się warsztaty Zmiany w podstawach programowych do nauczania filozofii i etyki w liceach oraz technikach - wyzwania i trudności. Koncepcję warsztatów przygotowała dr Katarzyna Kuczyńska.
Uczestników warsztatów przywitała dyrektor Instytutu prof. Maria Kostyszak, spotkanie moderował zastępca dyrektora ds. dydaktycznych dr Paweł Wróblewski.
W pierwszej części wystąpił doc. Wojciech Ostrowski, kierownik Pracowni Dydaktyki Filozofii, przedstawiając zwieńczoną szeroką dyskusją analizę pt. Projekty podstaw programowych z filozofii i etyki oraz warunki organizacji zajęć. W części praktycznej mgr Wiktor Figiel, nauczyciel Liceum Ogólnokształcącego Nr V im. Gen. Jakuba Jasińskiego we Wrocławiu, zaprezentował, w oparciu o założenia nowych projektów podstaw programowych, scenariusze zajęć lekcyjnych Epikureizm i stoicyzm jako dwa paradygmaty etyki.
Gośćmi specjalnymi byli: ekspert Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Małgorzata Kosińska-Pułka - autorka podręczników do kształcenia literackiego i kulturowego, konsultantka Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli dr Katarzyna Kuczyńska oraz dr Łukasz Nysler, członek ministerialnego zespołu ds. projektu nowych podstaw programowych do nauczania filozofii i etyki w szkołach.
W warsztatach wzięło udział 12 osób, głównie nauczycieli filozofii i etyki spoza Wrocławia.