Dr Eli Kramer od marca 2020 r. został w wyniku postępowania konkursowego zatrudniony na stanowisku adiunkta badawczego w Zakładzie Etyki Instytutu Filozofii Uniwerystetu Wrocławskiego. Wraz z gratulacjami Dyrekcja i Rada Instytutu wita serdecznie młodego badacza w naszej wspólnocie akademickiej.
Eli Orner Kramer ma 28 lat, doktorat z filozofii obronił w 2018 r. na Uniwersytecie Południowego Illinois w Carbondale, USA (138 miejsce w Times Higher Education World University Rankings 2020) na podstawie pracy "The Principles of Philosophical Community" pod kierunkiem prof. Randalla Auxiera. Od października 2018 do września 2019 r. był kierownikiem projektu badawczego "The History, Philosophy, Politics, and Practice of the Liberal Arts" realizowanego w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Od września 2018 do marca 2019 r. był również konsultantem (Higher Education Consultant) w programie partnerstwa strategicznego CREATES utworzonego przez 6 zachodnioeuropejskich uczelni (Leuphana University Lüneburg, University of Freiburg, King’s College London, Sciences Po Paris, Scuola Superiore Sant’Anna in Pisa, Maastricht University). W latach 2017-2019 opublikował jako współredaktor 2 monografie zbiorowe wydane przez "Palgrave MacMillan” i "Lexington Books” oraz 6 artykułów; jest współredaktorem serii "Philosophy as a Way of Life: Text and Studies” w wydawnictwie "Brill” (w radzie wydawniczej zasiada m.in. Sir Richard Sorabji z King's College London). Dr Kramer ma skonkretyzowane plany publikacyjne na najbliższe lata, m.in. w przygotowaniu, wspólnie z Patricią Karlin-Neumann (Stanford University), książka "Alternative Higher Education and Social Justice". Wygłosił 31 referatów na konferencjach naukowych, głównie w Stanach Zjednoczonych. Jest od 2018 r. członkiem zespołu redakcyjnego pisma "Eidos. A Journal for Philosophy of Culture”, wydawanego przez Uniwerystet Warszawski. Przynależy również do wielu prestiżowych towarzystw naukowych, przede wszystkim bierze udział w aktywności John Dewey Society, m.in. jako członek redakcji “The Journal of School and Society”.